Inspiratie nodig voor jouw digitale signage content? Hier zijn wat eenvoudige regels om het meeste uit jouw digitale signage te halen.
Digitale schermen zijn bedoeld om de aandacht van mensen te trekken. Natuurlijk wil je dat de content er fantastisch uitziet. Het maken of creëren van content voor digitale signage displays is erg leuk om op te zetten. Je kunt spelen met verschillende kleuren, uitlijningen en groottes van tekst en afbeeldingen. Maar ga niet te ver met de esthetiek. Het ultieme doel van het verstrekken van informatie blijft de belangrijkste component.
Dus, wat is de meest nuttige richtlijn voor het maken van content voor digitale signage schermen? Als je wilt dat jouw materiaal er op zijn best uitziet, volg dan deze eenvoudige richtlijnen voor signage-ontwerp.
Gebruik een groot lettertype
Zorg ervoor dat de tekst groot genoeg is om comfortabel te lezen, wat kan variëren afhankelijk van de grootte van je scherm. Dit advies lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het kan best moeilijk zijn om de leesbaarheid van jouw tekst op de schermen voor te stellen terwijl je content maakt op je computer (met het scherm slechts enkele centimeters van jouw ogen). Ga weg van het scherm en beoordeel het resultaat als je er niet zeker van bent.
Layouts voor digitale signage content
Je kunt verschillende uitstekende lay-outs voor digitale schermadvertenties gebruiken om de compositie van het scherm te verbeteren of om tekst op een scherm goed leesbaar te maken.
Bij het ontwerpen van digitale signage moet je rekening houden met de volgende factoren:
Zorg voor voldoende ruimte rondom
Je moet overwegen om wat “witruimte” rondom de randen van je ontwerp op te nemen als je wilt dat het er goed uitziet wanneer je het op een scherm toont.
Concentreer ontwerp-elementen langs de kijkrichting van de kijker
Als je wilt dat jouw materiaal van links naar rechts (of van rechts naar links) wordt gelezen, kun je het “F-patroon” gebruiken. Het F-patroon is de manier waarop onze ogen bewegen wanneer we online inhoud lezen.
Pas de 3×5-tekstregeltoe
Gebruik de 3×5 richtlijnen bij het beslissen hoeveel tekst je moet gebruiken. Hou je tekst kort en bondig en niet meer dan drie regels lang en vijf woorden per regel (of andersom), om je boodschap duidelijk te houden.
Gebruik een hiërarchische structuur om je materiaal te organiseren
Je digitale design is niet anders dan enig ander medium waarin bepaalde informatie belangrijker kan zijn dan de volgende. Een opvallende kop, speciale aanbieding of afbeelding, om er maar een paar te noemen.
Voeg een call-to-action toe
Voeg een call-to-action toe die je lezers in de juiste richting wijst. Op die manier weten ze wat ze hierna moeten doen en hoe je ze het beste kunt helpen. Zorg ervoor dat je advertenties en andere vormen van communicatie duidelijk vermelden hoe jouw klanten contact met je kunnen opnemen. Daarnaast moet de call-to-action beginnen met een woord dat de lezer aanzet tot onmiddellijke actie.
Kleur en contrast
Gebruik kleuren die in contrast staan met elkaar om jouw tekst leesbaarder te maken. Als de achtergrond zwart is, moet het lettertype wit zijn. Een transparante kleuroverlay op een video- of afbeeldingsachtergrond is een goed idee.
Gebruik afbeeldingsoverlays
Gebruik een zwarte overlay bovenop alle foto’s waarop tekst komt om de leesbaarheid te verbeteren. Op dezelfde manier kan een overlay de leesbaarheid van witte tekst op een donkere afbeelding of achtergrond verbeteren.
Splits je schermen in zones
Het splitsen van het scherm in zones is een uitstekende manier om de waarde van je scherm te maximaliseren en tegelijkertijd meerdere soorten informatie weer te geven.
Conclusie Er valt niet te ontkennen dat content nog steeds king is; de truc is weten hoe je je troon kunt opeisen en waar je je kroon moet plaatsen. Je kunt digitale signage fouten voorkomen door deze ontwerpregels te volgen. En hoef je je nooit zorgen te maken over onzichtbaarheid. En dat doe je uiteraard met Orangetube®!.