Digitale signage wordt steeds gebruikelijker in ons dagelijks leven. Vanwege de veelzijdigheid kan het in verschillende sectoren worden gebruikt. Volgens onderzoek zal de industrie tegen 2030 naar verwachting $39 miljard waard zijn. Digitale signage heeft een mooie toekomst, maar wat kunnen we verwachten qua groei? Even de trends op een rij.
Toekomstige technologieën zullen nog innovatiever zijn
Het digitale signage-systeem zal het gemakkelijker maken om operationele processen te optimaliseren door onnodige stappen te verwijderen. Met andere woorden, er komen steeds meer services op de markt om processen te automatiseren. Denk hierbij aan Zappier of IFTT. Je krijgt een meer grip op je goederen en diensten en de consumenten zullen verrast zijn met de verbeterde service. Zo kun je bijvoorbeeld guacamole-advertenties laten zien wanneer iemand nacho’s koopt.
Een essentieel onderdeel van deze analyse is het herkennen en personaliseren van de data. De term “personalisatie” verwijst naar de persoonlijke gegevens die je verstrekt via openbare of particuliere bronnen. Persoonlijkheid weerspiegelt zich in de fysieke eigenschappen van een persoon en voorkeuren op het gebied van smaak, levensstijl en werkomgeving.
Verschillende sensoren, camera’s, apparaten en apps zijn betrokken bij het herkenningsproces. Persoonlijke gegevens hebben een grote invloed op de herkenningsresultaten; nauwkeurigheid is nauw verbonden met personalisatienauwkeurigheid. Klantenservice begint wanneer je de deur van een bedrijf of andere organisatie binnenloopt. Stel je je eens voor hoe verbaasd een inbreker zal zijn als er op een display staat: “Wegwezen jij!” Het gebruik van digitale signage op de werkplek verhoogt de productiviteit op de werkplek. In de rol van persoonlijke assistent biedt het display begeleiding op basis van de huidige situatie van de gebruiker.
Enkele van de toepassingen voor deze apps zijn interactieve kaarten, het verzamelen van contactinformatie, training, demonstraties en catalogusweergave. Je kunt menu’s en personeelscommunicatie delen, merkbekendheid en concurrentiebeheer. Als gevolg hiervan zullen interactieve displays van de toekomst meer omvatten dan alleen aanraking.