Zoals de meeste wel weten heeft digital signage meer voordelen dan traditionele print. hierbij even alles op een rijtje!
Snel je inhoud bijwerken
Een van de grote voordelen van digital signage is dat je je inhoud direct online kunt updaten. Vergeleken met gedrukte media is het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe advertenties of informatie veel kostenefficiënter en sneller! Stel je voor dat je een restaurant runt en een van de prijzen op je menu wilt aanpassen.
Met digital signage is dit snel en eenvoudig te doen: pas het beeldbestand aan en stuur de gewijzigde inhoud online naar de schermen. Meer hoef je niet te doen, slechts enkele minuten werk! Vergelijk dit met het arbeidsintensieve en tijdrovende proces van het aanpassen van de gedrukte versie van je menukaart: inhoud aanpassen, afdrukken met hoge kwaliteit, controleren op fouten en corrigeren, fysiek de menukaarten vervangen, enzovoort.
Met beeldschermcommunicatie kun je ook snel reageren op marktomstandigheden. Bijvoorbeeld door gemakkelijk twee verschillende advertenties te maken en te tonen, afhankelijk van de resultaten van een voetbalwedstrijd.
De juiste doelgroep op het juiste moment bereiken
Dankzij de planningsmodule kunnen advertenties en informatie dynamisch en flexibel worden aangepast op basis van het tijdstip van de dag, de dag van de week of het seizoen. Stel je een restaurant voor dat overdag vooral toeristengroepen verwelkomt en ’s avonds koppels voor een diner. Met beeldschermcommunicatie kun je je communicatie precies richten op de juiste doelgroep op het juiste tijdstip en de juiste dag. Je kunt zelfs advertenties aanpassen op basis van het weer van de dag (regenkleding bij regenachtig weer en zonnebrillen op zonnige dagen). Beeldschermcommunicatie geeft je de flexibiliteit om snel te reageren op gebeurtenissen en veranderingen. In tegenstelling tot gedrukte media, die statisch blijven zoals ze zijn afgedrukt.
Dynamische displays trekken de aandacht
De “Wow”-factor van beeldschermcommunicatie verhoogt de klantbeleving en trekt de aandacht van klanten. Visuele elementen hebben een grote invloed op aankoop- en klantgedrag. Op speciaal ontworpen digital signage-schermen komen je afbeeldingen en video’s met onweerstaanbare helderheid en kleurweergave tot leven. Dit wordt versterkt door het ontwerp van de schermen met hun glazen voorkant, aluminium rand en moderne esthetiek. Hoe glanzend gedrukte media ook is, het kan niet op tegen de impact van beeldschermcommunicatie.
Interactieve communicatie met je doelgroep
Klanten raken steeds meer vertrouwd met moderne technologie. Met smartphones en tablets zijn je klanten gewend aan touchscreens. Laat je publiek actief betrokken zijn bij je zaak met interactieve digital signage en PCAP-touchscreens. Deze schermen hebben het slanke ontwerp van een smartphone of tablet en je publiek vindt het geweldig om ze aan te raken en het scherm tot leven te brengen. Van kiosken voor slimme navigatie tot interactieve menu’s, dit soort interactieve beeldcommunicatie is de toekomst. Via deze communicatie kun je je klanten bijvoorbeeld tijdens het wachten (bij de kassa of in de wachtkamer) een enquête laten invullen of laten inschrijven voor een actie en hun gegevens achterlaten.